مقالات آرشیو خبر ها
آرتورو ویدال: پادشاهی فراسوی قانون

آرتورو ویدال: پادشاهی فراسوی قانون

احساس خطر، آشفتگی، تلاطم ذهنی، بدگمانی و در نهایت ناراحتی. یک چرخ و فلک پر شده از این احساسات که بسیاری از مردم شیلی در مورد بازیکن تیم ملی کشورشان و ستاره ی یوونتوس در خبرها شنیده و متعاقباً آن را تجربه کردند. آرتورو ویدال، در حالی که الکل مصرف کرده بود با ماشین فراری 230 هزار دلاری اش همراه با خانواده تصادف کرده بود.

در ابتدا به نظر می رسید که با توجه به خسارات جدی که به این ماشین وارد شده است یک درام ترسناک و تریلر وحشتناک برای هواداران یوونتوس و شیلی ترسیم شود. گفته می شد پادشاها آرتور راننده ی این ماشین بوده است. آرتوری که پس از بعد از ظهری که جورج سمپائولی بازیکنان بازیکنان را آزاد گذاشته بود و به آن ها استراحت داده بود در کازینوی مونیچلو مست کرده بود و به دنبال آن تصادف شدیدی کرده بود.

بر هیچ کسی پوشیده نیست هنگامی که فردی این جرم را مرتکب می شود شایسته ی مجازات است حتی اگر مجرم مورد نظر به عنوان یکی از رهبران اصلی تیم ملی شیلی (به همراه الکسیس سانچز) باشد. آرتورو ویدال مجرم شناخته شده بود و به دلیل عدم هوشیاری در هنگام رانندگی و بالاتر از آن عدم حرفه ای گری بایستی دستگیر می شد.

با درخششی که او در بازی های ابتدایی به نمایش گذاشته بود نشان می داد که توانایی این را دارد به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شود. فلسفه ی ذهنی من ضربه زدن به فردی که در وضعیت دشواری به سر می برد نیست. به ویژه ویدالی که یکی از ارکان تیم ملی است و نبود او قطعاً ضربه ی بزرگی به تیم در این جام خواهد زد. اما موضوعی که آزار دهنده است این است که بازیکنی در سطح بالای حرفه ای در اروپا در یک لحظه فکر می کند که هر کاری آزاد است انجام دهد: نوشیدن الکل و با سرعت بالای 160 کیلومتر بر ساعت رانندگی کردن. نقض این قوانین در حیطه باشگاه یوونتوس که حرفه ای رفتار می کند جریمه ی سنگینی در بر دارد. اما اینجا در شیلی و بازی کردن برای تیم ملی در این شرایط، تنها کاری که باید برای هواداران تیم ملی کشورمان انجام دهیم این است که ویدال پادشاهمان را خارج از قانون در نظر بگیریم.

حالا در مجازات او تخفیف داده شده و در کنفرانس مطبوعاتی مشخص شده است هافبک یوونتوس توسط جرج سمپائولی بخشیده شده است. اشک های آرتورو و درخواست بخشیده شدن از مربی، هم تیمی ها و مردم فوق العاده ی شیلی کاری بود که او باید انجام می داد.

پس از این حادثه، او در رویارویی شیلی با بولیوی به میدان رفت و تمام تماشاگران به تشویق او پرداختند. حالا بازی های مهمی پیش رو هستند و حالا ویدال باید قدر جایگاه ارزشمند خود را بداند و به حمایت های مردم از خودش پاسخ دهد و لحظات بی نظیری برای خود و مردم کشورش خلق کند. در صورتی که شادی و رضایت مردم در میان باشد با یک پادشاه می توان خارج از قانون رفتار کرد.

به قلم نیکولاس ورجارا

" تیم ترجمه انجمن هواداران باشگاه یوونتوس "


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: